Eerste dagen Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Japie en Luc - WaarBenJij.nu Eerste dagen Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Japie en Luc - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Dubai

Door: Luc (en JW)

Blijf op de hoogte en volg Japie en Luc

09 December 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal,

Na wat problemen, hier dan (hopelijk) toch het eerste reisverslag. Na aankomst hebben we Dubai vanuit de huurauto verkend en zijn we af en toe uitgestapt om het een en ander van dichtbij iets beter te bekijken. We waren beide nogal gesloopt van de nachtelijke vlucht en zijn daarom op tijd naar bed gegaan. Na de 'coma-slaap', zoals Jaap-Willem het zo mooi noemde, zijn we de volgende dag rustig opgestaan om de rest van de dag mijn verjaardag te vieren en ook een beetje om de rest van Dubai te verkennen. De dag begon met een trip naar en in het hoogste gebouw ter wereld, de Burj Khalifa. Bizar om op zo'n grote hoogte te staan. Naar beneden kijken was toch wat vervelender dan gedacht, dus hebben we vooral genoten van het uitzicht. Daarna zijn we verder gegaan naar de grootste mall ter wereld, de Dubai Mall. Bijzonder om te zien hoeveel winkels er bij elkaar te vinden zijn. En of het allemaal nog niet luxe genoeg was, hebben we als laatste de Mall of the Emirates bezocht, waar de grootste skihal ter wereld te vinden is. We wisten dat het leven in Dubai decadent was, maar dit topt toch nog alle verwachtingen en ik denk dat ik dat namens ons beide kan zeggen. Nu mogen we onszelf hier nog twee dagen vermaken, voordat we naar Australië vliegen.

Welterusten!

PS: even een laatste korte update ter bevestiging dan wel afwijzing van je vooroordelen over Dubai:

- JA, er rijden inderdaad dikke auto's door de straat, maar wij toen naar onze mening met onze Ford Ecosport niets ten onder aan het vervoersmiddel van de gemiddelde weggebruiker.
- JA, er lopen mannen in gewaden rond, echter blijft het voorlopig nog gissen wat de exacte gedachte hierachter is (status of simpelweg comfortabel met de lokale temperaturen)
- NEE, er is wel degelijk alcohol de verkrijgen. De prijs hiervan kunt u wellicht echter beter eerst opzoeken/navragen alvorens het te bestellen (een biertje bleek namelijk min of meer net zo duur als het avondeten te zijn geweest).

• 09 December 2016 - 22:55

Patricia:

Gelukt! Erg hoog inderdaad. En bizar een skihal in de woestijn. Geniet nog van komende dagen voordat jullie weer een lange reis tegemoet gaan. Liefs uit Cuijk brrrr

• 10 December 2016 - 09:06

Trijntje:

Geweldig jongens, wat een indrukken hebben jullie al gehad. Ik vind het prachtig om jullie reisverslag te volgen en wens jullie 4 onvergetelijke maanden! Voor nu lieve groeten uit een nat en grijs nederland.

• 10 December 2016 - 09:33

Akke:

Super jongens, ik kijk nu al uit naar het volgende verslag! Nog veel plezier in Dubai en alvast een goede reis naar Australië .

• 10 December 2016 - 09:46

Edith:

Wat leuk om te lezen. Geniet nog maar lekker 2 daagjes van deze decadentie en het mooie weer.

• 10 December 2016 - 11:51

Oma En Opa Steensel:

Mooi verslag van jullie eerste ervaringen uit een andere wereld.
    Goeie reis morgen