Het 2e reisverslag/-boek; laatste 2 dagen in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Japie en Luc - WaarBenJij.nu Het 2e reisverslag/-boek; laatste 2 dagen in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Japie en Luc - WaarBenJij.nu

Het 2e reisverslag/-boek; laatste 2 dagen in Dubai

Door: JW

Blijf op de hoogte en volg Japie en Luc

11 December 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo volgers!

Nu de laatste uurtjes in Dubai wegtikken, hebben we nog mooi even de tijd om jullie bij te praten over gisteren en vandaag.

Gisteren stond er een safari trip gepland, wat kort om inhoudt: door de woestijnheuvels crossen met een 4x4 jeep. Het was de bedoeling dat we om 14:30 uur ergens in het oude centrum opgehaald zouden worden. Zoals u kunt raden, niemand te bekennen. Na heel wat telefoontjes over en weer (en om een lang verhaal kort te houden), gingen we dan toch eindelijk op weg. Dachten we. Bleek dat we nog twee Amerikaanse meiden op moesten halen die met min of meer hetzelfde probleem kampten dan wij. Maar oké, uiteindelijk toch daadwerkelijk onderweg. Na ongeveer drie kwartier aangekomen in the middle of nowhere, waar we vriendelijk verzocht werden om even in de plaatselijk winkel rond te neuzen, zodat de banden van onze jeep op spanning gebracht konden worden. Nog amper met één been in de winkel werden we beide gelijk omgetoverd tot echte Emiraten (lees: er werd een doek om onze hoofden geknoopt; zie foto's). Ondanks dat ons sterk aangeraden werd deze te kopen tegen al het zand etc. (lees: "special price my friend"), besloten we toch hiervan af te zien.

Toen was het moment eindelijk daar: we gingen de woestijn in. Kortom: HEEEEEL VET! Bewegende beelden volgen ongetwijfeld later. Op dit moment beschikken we echter helaas over slechts één video van 8 minuten, waarin ongeveer net zo vaak "OH MY GOD" door de Amerikaanse dames wordt geschreeuwd als dat er zandkorrels in de woestijn liggen. Ook in de woestijn werd nog even een fijn kiekje geschoten (zie foto), waarna we arriveerden bij het kamp. Daar nog even voor de show op een kameel gezeten. Helaas hier geen duidelijke foto van, dus u zult ons op onze blauwe ogen moeten vertrouwen. In het kamp kregen we in verhouding een vorstelijke maaltijd voorgeschoteld. U moet het zo zien dat het ons nog niet gelukt was om voor het geld dat wij voor de gehele safari betaald hadden een dergelijke maaltijd te krijgen in het centrum van Dubai. Hierna gingen we al vrij gauw weer terug, aangezien het de verjaardag (of zoiets) was van iemand uit de Islam, en daarom konden enkele andere activiteiten niet doorgaan.

Toen bleek dat één van de Amerikaanse dames al 8 maanden woonachtig was in Dubai hebben we haar nog even een programma voor onze laatste dag in Dubai laten maken, aangezien we zelf al redelijk uitgekeken waren. Dachten we. Toen de Amerikaanse dame in kwestie erachter kwam dat we nog niets van het oude Dubai hadden meegekregen, stond er binnen no-time een dagvullend programma in Luc's iPhone. Vervolgens werd er ook nog even gecheckt of er een leuk barretje was waar we nog even een item van onze checklist konden afstrepen: shisha roken. Uiteraard ook gevonden, dus zo gezegd, zo gedaan. Ook werd er nog Premier League uitgezonden op groot scherm, dus helemaal top.

UPDATE: Luc vraagt of het "boek" al bijna af is, dus bij deze rond ik zaterdag 10 december 2016 af. Door naar vandaag.

Aangezien ik zelf redelijk lamme duimen krijg van het typen, zal ik vandaag (echt) kort houden. Dit wordt ook mede mogelijk gemaakt door het goede fotografische werk van Luc. Een foto zegt immers meer dan 1000 woorden.

We gingen dus op zoek naar oud Dubai, en met behulp van onze offline navigatie reden we hier opnieuw vlekkeloos naartoe in onze Ford Ecosport. Aldaar hebben we o.a. over de goud- en kruidenmarktjes gestruind. Daarnaast nog even met een pondje heen en weer geweest over het water, en dat was het wel zo'n beetje. Het "dagvullende" programma was binnen enkele uurtjes voltooid.

Dus werd besloten om nog maar even rond te touren, en na een paar stops, besloten om dan nog maar wat tijd te doden in de Dubai Mall, waarmee we redelijk aanbelanden bij het punt waarmee ik begon aan dit "boek". Zonet voor de laatste keer de Burj Khalifa van dichtbij bewonderd, en vooruit de bijbehorende fonteinshow nogmaals aanschouwd (wat zeker geen straf is, zeker een aanrader).

Kort genoeg? Hoe dan ook, als u nog niet afgehaakt bent, wil ik bij deze afronden. Rest mij alleen u te informeren dat wij zo onze laatste maaltijd in Dubai gaan nuttigen alvorens we onze vertrouwde huurauto gaan inleveren bij het vliegveld. Er staat ons een reis te wachten van +/- 18 uur richting Australië. Eenmaal daar zullen we wel weer iets van ons laten horen.

Zo, Luc is ready to go. Op naar de auto.

Groetjes!

• 11 December 2016 - 17:40

Patricia:

Gezien wat jullie wilden zo te horen en dus helemaal klaar om de reis voort te zetten. Doei Dubai. Nu weer lang traject voor de boeg. Sterkte, alhoewel het vooruitzicht de moeite waard is. Goeie reis, we kijken uit naar de nieuwe belevenissen. Liefs uit cuijk

• 11 December 2016 - 21:04

Akke:

Heerlijk! Wij blijven meegenieten zo. Goede reis en we horen hopelijk spoedig weer van jullie!

• 11 December 2016 - 22:48

Oma En Opa Steensel:

julie zullen Dubai niet snel vergeten.
    Goede reis

• 12 December 2016 - 00:11

GeertDexieBert:

Hallon,

Wat een avontuur zeg! Wij zijn jaloers.

P.s. we missen foto's van een belangrijk onderwerp

Grgr